سیستم گرمایشی تابشی

سیستم گرمایشی تابشی مراغداری

گرمای مورد نیاز یک سالن مرغداری به صورت سنتی به دو روش، از طریق سیستمهای گرمایشی مرکزی و یا استفاده از سیستم های گرمایشی موضعی یا غیرمرکزی تأمین میشود. سیستم های گرمایشی مرکزی، عمدتاً برای گرم کردن تمامی فضای سالن مرغداری به کار میروند و میتوان از آنها در مناطقی که دمای هوا معتدل و یا گرم است، حتی در روزهای ابتدایی دوره ی پرورش، برای تأمین حرارت مورد نیاز جوجه ها استفاده نمود. عموماً استفاده از این روش در مناطقی که سردسیر هستند مقرون به صرفه نیست و به نوعی اتلاف انرژی محسوب می شود.

روش دیگر استفاده از سیستمهای گرمایشی موضعی است. از این روش عمدتاً در دو هفته ی اول دوران پرورش جوجه ها برای تأمین دمای مورد نیازشان استفاده میشود. از سیستم های گرمایش مرکزی و موضعی میتوان به طور همزمان و تلفیقی استفاده نمود.

اما روش مدرن دیگری که امروز در کشورهای پیشرفته برای گرمایش مرغداری مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم های گرمایش تابشی می باشند که مقالات علمی نشان داده است که استفاده از این سیستم ها در مقایسه با منابع گرمایشی دیگر سبب کاهش ضریب تبدیل و افزایش سرعت رشد در ماکیان گوشتی میگردد. علاوه بر این، استفاده از این سیستم ها به جهت صرف انرژی کمتر سبب صرفه جویی در هزینه ها به میزان بسیار زیاد میشوند.

مزایای استفاده ازاین سیستم

  • صرفه جویی در مصرف گاز۶۰٪
  • صرفه جویی در مصرف برق۹۰٪
  • کاهش میزان سرمایه اولیه
  • رسیدن به دمای مطلوب در کمترین زمان
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • قابلیت کنترل دما توسط سنسور دما
  • ایجاد گرمایش در فضای باد

شرکت گرمین تاب تولید کننده سیستم های گرمایشی تابشی باهدف گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف سوخت با همکاری جمعی از متخصصین و مهندسین متعهد و باتجربه تاسیس گردید. از مهمترین اهداف این شرکت کیفیت محصولات، نوآوری، استفاده از قطعات باکیفیت و مشتری مداری می باشد که برای رسیدن به این مهم از متریال مرغوب استفاده نموده و موفق به تجهیز پروژه های صنعتی،گلخانه ،ورزشی و… بازگردیده است.

سیستم هیتر تابشی لوله ای متشکل از مشعل،لوله آتش خوار، فن مکنده و رفلکتور می باشد.در این سیستم شعله توسط مشعل تشکیل شده و به واسطه فن درطول مسیر لوله هدایت می شود.حرارت ایجادشده توسط رفلکتور به نقاط مورد نظر می تابد و باعث گرمایش نقطه ای می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *